A távfelügyeleti szolgáltatásnak ma már szinte elengedhetetlen kiegészítő és hatékonyságnövelő eleme a kivonuló szolgálat és adott esetben a bérkivonulás. Vannak olyan kiegészítő szolgáltatások, amelyek nem kapcsolódnak szervesen a távfelügyelethez, de az ügyfelek részéről történő igénybevétel mégis többnyire a távfelügyeleten keresztül történik, vagy annak valamelyik beérkező jelzéséhez kapcsolódik. Ilyennek tekinthető az állandó műszaki ügyelet és a távprogramozás.
Kivonuló szolgálat
Elsősorban az ügyeleti szerződéssel rendelkező ügyfeleink részére Szekszárd térségében és Tolna megye számos településén − fegyverhasználatban és önvédelemben képzett − kivonuló szolgálatot biztosítunk. A távfelügyeletre beérkező betörés-, vagy szabotázsjelzés után a biztonsági szolgálat a diszpécserektől kapott információk alapján haladéktalanul a helyszínre vonul és biztosítja azt az ügyfél vagy a rendőrség megérkezéséig. A helyszínen a járőr minden esetben meggyőződik a riasztás valódiságáról, valamint lehetőség szerint annak okáról. Ez magába foglalja az épület körbejárását, az ajtók, ablakok, valamint a sziréna sértetlenségének ellenőrzését. A feladatai közé tartozik, hogy amennyiben a helyszínen tartózkodó személyeket talál,meggyőződjön az ott tartózkodás jogosultságáról. Az illetőtől jelszót kérhet vagy személyazonosságának igazolását. Ha a jelzés valósnak bizonyult, és tényleges behatolás történt, esetleg a területen olyan személyt talál, aki nem tudja igazolni magát, abban az esetben a járőr biztosítja a helyszínt, és a rendőrség odaérkezéséig visszatartja az elkövetőt, illetve a jogosulatlan személyt. Támadásjelzés esetén a kivonuló szolgálat a helyszínre érkezéskor óvatosabban jár el, hogy elkerülje az esetleges elkövető pánikreakcióját. A kivonulásokról minden esetben jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy példányát az intézkedés befejezése után az ügyfél kapja meg.
A járőrszolgálat a vagyonvédelmi feladatán kívül a társasházi lift műszaki mentési feladatait is ellátja, szükség esetén kimentve a felvonókban rekedt személyeket.
Bérkivonulás
Mivel rendszereink az ország számos településén megtalálhatóak, így a kivonuló szolgálat hatáskörén kívül eső számos településen – kivonuló szolgálatot fenntartó partnercégekkel együttműködve − bérkivonulást tudunk biztosítani. Ugyanígy az Oktel Kft. is bérkivonulást biztosít más távfelügyeleti partnercégek számára. A bérkivonulás körülményeit és eljárási rendjét – kölcsönösen − szerződésben rögzítjük. A diszpécserek, és az általuk koordinált kivonuló szolgálat ez alapján járnak el.
24 órás műszaki ügyelet
A távfelügyelet működését egészíti ki a szakemberekből álló folyamatos műszaki ügyelet is, amely a riasztó- és tűzjelző berendezések kezelési vagy esetleges műszaki problémái esetén biztosít telefonos tanácsadást, szükség esetén helyszíni kiszállást és hibaelhárítást. A műszaki ügyelet a távfelügyelet diszpécserein keresztül érhető el. Karbantartási szerződéssel rendelkező ügyfeleink elsőbbséget élveznek ennek a szolgáltatásnak az igénybevételénél.
Távprogramozás
A távfelügyeleti állomásunkra érkező jelzések bizonyos esetekben a távdiagnosztikai és távprogramozási szolgáltatásunk igénybevételét eredményezik. A telefonvonalra kötött riasztóberendezéssel kétirányú kapcsolat valósítható meg a távfelügyeleti központ és a riasztóberendezés között. A riasztó nemcsak a felügyeleti állomásunk felé képes jelzést küldeni, hanem adott esetben a telephelyünk (a távfelügyeleti számítógéptől független) számítógépéről is elérhető a riasztó. Távdiagnosztikával ellenőrizhető a rendszer működése, lekérdezhető a rendszerállapot és az eseménymemória, valamint számos hiba ilyen módon behatárolható. Távprogramozással pedig bizonyos hibák akár ki is javíthatóak, a riasztóközpont programfunkciói, időzítései igény esetén módosíthatóak. Ha a hiba távprogramozással nem javítható, az is segítséget jelent, hogy a szükséges helyszíni javításhoz már a hiba okának ismeretében indulunk. A kezelési kódok távprogramozással történő módosítási lehetősége sokszor teszi szükségtelenné a helyszíni kiszállást, illetve leveszi a felhasználók válláról annak a terhét, hogy a rendszer – általában ritkán olvasgatott − kezelési leírása alapján maguk módosítsák a kezelői kódokat. Tapasztalataink alapján elmondhatjuk, hogy ügyfeleink 95%-a inkább ránk bízza a felhasználói kódok módosítását, ami számukra (és számunkra is ) időt és költséget takarít meg.
Nyomtatott eseménylista
Azon ügyfeleink részére, akik ezt igénylik a riasztóberendezésükről érkező valamennyi jelzésről havi rendszerességgel összesítést készítünk, és elküldjük számukra.
Minden jog fenntartva. Copyright © Oktel Kft. 1998-2018