GY.I.K.

1. Miért van szükség riasztóra?

A mechanikus védelem (zár, lakat, rács stb.) önmagában általában nem tartja vissza a betörőket, a riasztóval bővített védelem viszont annál inkább. A mechanikus védelemnek nincs jelző funkciója, a riasztóberendezésnek viszont igen. Bár a betörést nem akadályozza meg, a sziréna hangja még sokkos állapotot is okozhat a betörőknél, akik akár pánikszerűen menekülhetnek a helyszínről. A kivonuló szolgálattal kiegészített riasztó távfelügyelet pedig még a profibb betörők ellen is védelmet nyújthat. A megszólaló sziréna, vagy a járőrszolgálat kiérkezése miatt sok esetben csak rongálási kár keletkezik.

2. Mit tegyek, ha riasztót / kamerarendszert szeretnék?

Munkatársaink készséggel állnak a segítségére. Telefonon, e-mailben, vagy honlapunkon keresztül megadhatja igényeit. Telefonos egyeztetés után üzletkötőink felmérik a helyszínt, majd személyre szabott árajánlatot készítenek. Amennyiben Ön elfogadja ajánlatunkat, úgy szerződéskötésre kerül sor. A szerződés aláírása után pedig műszerész kollégáink elvégzik a riasztó- / kamerarendszer telepítését.

3. Mennyibe kerül egy riasztórendszer / kamerarendszer telepítése?

Pontos összeget csak helyszíni felmérés után tudunk mondani. Üzletkötőink a helyszíni felmérés után elkészítik az Ön személyre szabott árajánlatát. A helyszíni felmérés és az árajánlat készítés ingyenes.

4. Milyen pluszt nyújt a távfelügyeleti szolgáltatás, és miért van rá szükség?

A távfelügyeleti szolgáltatás segítségével a riasztóval védett terület sokkal biztonságosabbá tehető. Diszpécsereink folyamatosan fogadják, regisztrálják és feldolgozzák a cégünkhöz kommunikáló riasztók jelzéseit, valamint ha szükséges, intézkednek rá. Amennyiben a behatolásjelző csak helyi riasztóként funkcionál, a környéken lakóktól, vagy a közelben tartózkodó személyektől többnyire nem várható közvetlen beavatkozás. Ez adódhat abból is, hogy nem hallják a szirénát (mert azt például a betörő szabotálta), de abból is, hogy nem merik megközelíteni a helyszínt (pl. éjszaka nem szívesen akar senki szembenézni egy vagy több betörővel). A távfelügyeletre kötött riasztóberendezésnél viszont a diszpécser a jelzést követően megkezdi az intézkedést a szerződésben foglaltak szerint. Ez történhet csak az értesítendő személyek felhívásával, de akár a kivonuló szolgálat vagy a rendőrség / tűzoltóság helyszínre küldésével is.

5. Nem Szekszárdon lakom. A távfelügyeleti szolgáltatásukat így is igénybe vehetem?

Távfelügyeletünk az ország egész területéről fogadja a riasztó- és tűzjelző berendezések jelzéseit. Ügyfeleink számára telefonos értesítést távolságtól függetlenül tudunk nyújtani. Kivonuló szolgálatunk csak Tolna megye bizonyos településein vállalja a kivonulást, de partnercégeken keresztül az ország számos pontján tudunk kivonulást biztosítani.

6. Van már riasztóm, de nincs még távfelügyeletre követve. Mit tegyek, ha igénybe szeretném venni ezt a szolgáltatást is?

Munkatársaink készséggel állnak a rendelkezésére. Telefonos egyeztetést követően műszerész kollégáink elvégzik a riasztójára vonatkozó adategyeztetéseket, átprogramozásokat és a távfelügyeletre kötést, majd az ügyeleti szerződés aláírását követően az Ön riasztója a rendszerünkbe kerül.

7. A riasztóm telepítését egy másik cég végezte, és a távfelügyeleti szolgáltatást is ők biztosították. Van-e lehetőség arra, hogy az ügyeleti és karbantartási szolgáltatást önöktől vegyem igénybe?

Természetesen van rá lehetőség. Telefonos egyeztetést követően műszerész kollégáink egy helyszíni felmérést követően elvégzik a szükséges módosításokat, és átprogramozzák a riasztóközpontot, hogy az Ön riasztója a Vagyonvédelmi Felügyeleti Állomásunkra kommunikálhasson. Az ügyeleti és karbantartási szerződés aláírását követően a riasztóberendezése a rendszerünkbe kerül.

8. Riasztót szeretnék a lakásomba, ami távfelügyeletre is kommunikál, de nincs vezetékes telefonom. Van rá más alternatíva is, vagy be kell köttetnem a telefont?

A riasztóberendezés kommunikációjához ma már nem szükséges a telefonvonal. A rendszer rádiós vagy GPRS alapon is kommunikálhat a felügyeleti állomással.

9. Háziállatok mellett is használható a riasztó?

Kutyák esetében úgynevezett kisállatvédett infrákat szerelünk fel azokra a területekre, ahova az állatok is bejuthatnak, vagy ahol rendszeresen tartózkodnak. Macskák esetében már nem ennyire egyszerű a helyzet, ők ugyanis felmászhatnak a bútorokra, akár függönyökre is stb., így nehezen oldható meg, hogy a riasztó ne generáljon jelzést.

10. Mi okozhatja a riasztó téves jelzéseit?

A távfelügyeletre kötött rendszerekről érkező jelzések nagy hányada (kb. 95-98%) – az áramszünetek és a tesztek jelzéseit nem számítva – téves riasztás. A legtöbb esetben ezek a felhasználó hibájából / figyelmetlenségéből erednek, pl. nyitva marad egy ablak, rosszul üti be vagy elfelejti beütni a kódot, kutya vagy macska marad a beélesített területen. Előfordul, hogy rágcsálók vannak az adott területen (pl. garázs, raktár), de az időjárás (eső, hó, szél) szintén befolyásoló tényező, főként ha a beltéri védelem kültéri infrákkal vagy infrasorompókkal is kiegészül. Természetesen a téves jelzéseket meghibásodott eszközök is okozhatják. Szerencsére – az általunk telepített riasztóberendezéseknél – ez az ok viszonylag ritkán fordul elő. Ha mégis műszaki probléma van, a 24 órás műszaki ügyeletünk munkaidőn kívül is rendelkezésére áll.

11. Milyen időközönként kell akkumulátort cserélni a riasztóban?

A riasztóközpont a kezelőn minden esetben kijelzi az akkumulátor alacsony töltöttségi szintjét, vagy meghibásodását. Ha távfelügyeleten van a rendszer, akkor riasztásjelzést (akkumulátorhiba) küld a távfelügyelet felé, amelyre a diszpécserek intézkednek, és tájékoztatják az ügyfelet a hibáról, valamint annak következményeiről. Mindezek mellett cégünk álláspontja, hogy mind a szirénában, mind a riasztóközpontban az akkumulátorokat 4 évente cserélni kell a mindenkori üzembiztos működés érdekében.

12. A vezetékes vagy a vezeték nélküli riasztórendszerek a jobbak?

Általában az ügyfél igényeitől függ, hogy vezetékes vagy vezeték nélküli rendszert építünk ki. A leggyakrabban akkor ajánljuk, vagy választják a vezeték nélküli rendszereket, ha az esztétikum megőrzése lényeges szempont, és ügyfeleink nem szeretnének kábelcsatornákat látni. A vezeték nélküli rendszerek kiépítése azonban kompromisszumokkal jár, a rádiós jelátvitel miatt zavarérzékenyebbek, és időnként cserélni kell az érzékelőkben az elemeket. Cégünk – bár egyre gyakrabban alkalmazunk és ajánlunk ki vezeték nélküli rendszereket –, még mindig inkább a vezetékes rendszerek mellett teszi le a voksát azok megbízhatósága, zavartűrése miatt.

13. Honnan tudom, hogy a riasztóm jól működik, és a távfelügyeletre is kommunikál?

Ha a riasztóberendezés kikapcsolt állapotában végigjárja egy családtagja azokat a helyiségeket, ahol érzékelő van, Ön a kezelőegység visszajelzései alapján leellenőrizheti, hogy az érzékelő működik-e vagy sem. Élesített állapotban valamelyik érzékelő működtetésével (ajtó kinyitásával, vagy valamelyik mozgásérzékelő előtti mozgással) a sziréna működése is ellenőrizhető. Amennyiben távfelügyeletre van kötve a berendezése, akkor tesztjelzés küldésével legalább naponta jelzi a riasztó a működőképességét, illetve azonnal hibajelzést küld, ha valamilyen meghibásodást észlel (akkumulátor hiba, 230 V hiba stb.).

14. Mit tegyek, ha véletlenül / váratlanul megszól a sziréna?

Amennyiben a riasztója véletlenül jelzett be, mert elfelejtette beütni a kódját vagy rossz kódot ütött be, nem kell megijedni, törölje a hibás kódot és üsse be a helyeset. Ha a távfelügyeletünkre kötött rendszerről van szó, hívja fel a diszpécserszolgálatot, és jelszóval igazolja a tévesztést, mielőtt a diszpécser kiküldené a kivonuló szolgálatot vagy a rendőrséget.

Ha kikapcsolt állapotban szólal meg a riasztója, az általában a szabotázsvédelem (esetleg a tűzérzékelők) miatt van. Ha ezt – egy esetleges későbbi behatolást tervezve – nem betörő okozza, akkor az esetek többségében maga az ügyfél váltja ki a riasztást például azzal, hogy takarítás során elmozdít egy érzékelőt stb., de okozhatja az is, hogy egy rágcsáló elrágja a vezetéket. Ha nem biztos a jelzés okában, hívja ügyfélszolgálatunkat, műszerész kollégáink minden esetben a segítségére lesznek!